Rekrytera lätt och korrekt med Powerinit

Att anställa människor till ditt företag eller organisation kan vara en djungel. Powerinit erbjuder ett lättanvänt verktyg för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen.

När du som företag eller organisation ska anställa kan det inte bara ta tid, utan även vara krångligt att veta exakt hur processen ska och bör gå till. Powerinit erbjuder verktyget JobPositions som ser till att allting som har med rekryteringen att göra blir kvalitetssäkrat och korrekt.
– Om en tjänst utlyses där man har flera rekryterare som jobbar, ska det inte vara slumpmässigt hur din ansökan hanteras. Det ska vara likadant – oavsett individ som hanteras eller vilken rekryterare som hanterar ärendet, säger Bengt Sjöberg, CEO på Powerinit.

JobPositions är ett webbaserat verktyg som ser till att rekryteringsärendet följer ett steg-för-steg-flöde som både säkerställer att rekryteringen går rätt till och dessutom snabbar upp hanteringen av de sökande. Den som söker arbetet kommer att fylla i ett formulär, där han eller hon lägger in sina uppgifter, personligt brev, diplom och annat som krävs för att söka tjänsten. Man kan även hämta sina uppgifter från en extern sida, som till exempel LinkedIn. Därefter följer urvalsfrågor som den sökande får svara på. På så sätt kan man snabbt sålla bland ansökningarna och välja ut de mest kvalificerade.
– Man flyttar de sökande steg för steg, fram till intervjusituationen. En stor fördel med det här verktyget är att allting loggas, så att man i efterhand tydligt kan se att ansökningarna hanterats korrekt och att alla individer blir behandlade på exakt samma sätt, förklarar Bengt Sjöberg.

Powerinit medverkar på mässan Personal- och Chef i Kista den 20-21 februari och finns i monter I:23. Det finns ytterligare information på jobpositions.se.

Kontakta oss gärna så bokar vi tid för en diskussion kring ditt företags rekryteringsprocess. 

Adress: 
Östra Storgatan 20, 553 21 Jönköping

Telefonnummer:
036-34 91 00