Affärsstödjaren: ”Det viktigaste av allt är självinsikt”

För föreläsaren och säljcoachen Vanessa Leporati har förmågan att läsa av och förstå andra människor alltid varit en nyckel till framgång. Efter en lång karriär inom försäljning hjälper hon nu säljare och företag att bättre förstå sina kunder och att anpassa sin kommunikation därefter.
– Det största felet många gör är att de bara utgår från sig själva, säger hon.

Därför är ditt personliga varumärke lika viktigt som vad du säljer

Modern försäljning handlar mindre om att sälja produkter eller tjänster och mer om att bygga partnerskap med kunderna. För att lyckas med detta har även säljarens personliga varumärke fått en allt viktigare roll i säljprocessen. Säljcoachen Philip Gozzi förklarar hur du ska tänka för att bygga ett personligt varumärke som både bygger förtroende och tar hem affären.

Nya Ecster Pay Link ökar köp- och försäljningsmöjligheterna

I takt med att e-handeln ökar förändras förutsättningarna för den fysiska handeln och att öka samspelet mellan försäljningskanaler viktigare. För att möta behoven lanserar Ecster nu Ecster Pay Link – en betallänk som ger företag nya försäljningsmöjligheter och kunden en möjlighet att välja betalsätt, oavsett i vilken kanal köpet görs.