Har du startat eget företag men känner att du inte har koll på allt kring budget, omsättning, kostnader och andra siffror?
Nu finns en smart app som tänker på allt åt dig – och ger dig stenkoll.
– Vi strävar efter att det ska bli enklare att driva företag, säger Mikael Nordenstjerna, affärsområdeschef på ExOpen.
Det är mycket att tänka på kring ekonomin när du vill eller har startat eget företag. Många företagare upplever att det tar alldeles för mycket tid och energi att sätta sig in i exempelvis fakturor, likviditet och hur man tar lån. Nu har ExOpen utvecklat en helt kostnadsfri lösning på ditt problem: Appen MyNumbers.
ExOpen utvecklar tjänster och produkter för budget, prognos och rapportering. De hjälper till med allt från enkla rapporter för små företagare till kompletta beslutsstöd för de stora koncernerna. ExOpen tillåter enkla, tillgängliga och säkra lösningar där du i realtid kan få intressant information ur affärssystem och effektiviserar flödet i din budget- och prognosarbete. Allt samlat på ett ställe.
”Pengar in och pengar ut”
Nu har ExOpen lanserat en ny app: MyNumbers. Appen är till för dig som vill ha koll på din ekonomi så att du kan bli framgångsrik. Tjänsten kopplas till ditt bokföringsprogram och gör ditt företags ekonomi lätt att överskåda i mobilen och på webben. Pengar in och pengar ut, svårare än så är det inte.
– För att bli framgångsrik måste du ha koll på din ekonomi. Vi erbjuder redan i dag många praktiska ekonomi-tjänster men vi har flera nya på väg. Snart kan du sälja dina fakturor, låta oss driva in obetalda fakturor och ta smarta lån direkt i appen, säger Mikael Nordenstjerna, affärsområdeschef på ExOpen.
Så fungerar appen
- Ladda ner MyNumbers i App Store eller Google Play – kostnadsfritt
- Koppla tjänsten till ditt bokföringsprogram
- Bjud in dina användare
- Ta da – du får full access till företagets ekonomi i mobilen och på webben.
I appen kan du sedan följa företagets utveckling och se trender, resultat, omsättning och hur kostnader utvecklas på en tidslinje. På så sätt kan du snabbt åtgärda saker innan de har blivit ett problem. Appen låter dig även se fakturor och kunder listade över tid, styra budget och mål, och ger dig notiser om viktiga händelser.