Därför ska du välja Klippotekets nya Organic-serie till ditt hår



Effektivt, skonsamt, miljövänligt – och prisvärt. Klippotekets nya Organic–serie har allt du önskar dig av riktigt bra hårprodukter till ett av marknadens bästa priser.

– Organic-serien är helt vegansk, precis som näst intill alla våra övriga produkter, säger Cecilia Edvardsson, vd på Klippoteket.

Få stunder är lika heliga som när det äntligen är dags att ställa sig under de varma vattenstrålarna i duschen. Men att fundera ett varv extra kring vilka hårprodukter som passar den egna hårtypen bäst – och samtidigt ha produkternas eventuella miljöpåverkan i åtanke är det få som gör. Ofta landar valet på shampoo och balsam från närbutikens utbud som inte alltid har ett särskilt välanpassat innehåll för känsligt, skandinaviskt hår. Turligt nog levererar Klippoteket lösningen med sin nylanserade Organic-serie. Den släpps som en hyllning till företagets 50 år i branschen och består av fyra olika shampoo- och balsamprodukter – och är som pricken över i:et helt vegansk.

”Hög kvalitet – riktigt bra priser”
Organic–serien har egenskaper som passar alla hårtyper. Den välbalanserade formulan innehåller bland annat milt rengörande tensider och ekologiskt olivbladsextrakt som agerar anti-inflammatoriskt och lugnande samtidigt som håret får en fräsch, frisk och glansig känsla. En annan fördelaktig ingrediens är Guar Gum som hjälper till att tygla ostyriga, frissiga hårstrån som många har problem med i vintertider som dessa.

Klippoteket har sedan länge en stor skara av trogna, nöjda kunder. Hemligheten enligt företagets vd Cecilia Edvardsson är kort och gott att de erbjuder högkvalitativa produkter till bra priser.

– Att Klippoteket överlevt marknadens tuffa konkurrens känns jättekul. Vi är stolta över våra produkter som håller hög kvalité till riktigt bra priser.

Vill du läsa mer om Klippoteket?

Hållbarhetsfokus
Med dagens rådande fokus på att leva så miljö- och djurvänligt som möjligt är det viktigt för företag att leva upp till förväntningarna. Klippoteket har sedan länge arbetat hårt för att vara en av de ledande på området. På 70-talet var de till exempel ett av de första företagen som valde att sluta sälja produkter som testats på djur. Det är ståndpunkter och förändringar som dessa som lagt grunden för att Klippoteket fått en så pass trogen kundskara.

– I dagens medvetna samhälle gäller det att vara på tårna gällande produktutveckling. I Organic-serien har vi till exempel tänkt om helt kring materialval. Flaskorna tillverkas av I’m Green Plastic (94 procent biobaserad plast), innehållande bland annat sockerstärkelse, och pumparna är delvis tillverkade av återvunnen plast från haven. Serien är helt vegansk, precis som näst intill alla våra övriga produkter, avslutar Cecilia Edvardsson.

1970 började Klippoteket tillverka egna produkter för styling, hår- och kroppsvård.

Idén var enkel: Högsta kvalitet till bra priser. Vår filosofi är densamma än idag och sortimentet har utvecklats till ett antal  kompletta serier som Argan Oil och Silverserien till specialprodukter som torrshampoo och utväxtsprayer

Våra produkter är alla utvecklade och testade i nära samarbete med professionella frisörer. Tack vare detta samarbete vet vi att alla produkter motsvarar vad kunderna vill ha och fungerar bra innan de släpps ut i butikerna. Det bidrar nog till att vi har så många nöjda kunder. Vi är lyhörda och följer trender. Vi utvecklar och ibland avvecklar. Vi tillgodoser det som  efterfrågas ute i butikerna - allt för att våra kunder ska känna sig trygga* i att välja Klippotekets produkter.

* Vi har ändå levererat hår- och hudvårdsprodukter i nästan 50 år!