Sveriges nöjdaste bankkunder – i år igen

För sjätte året i rad har Sparbankerna Sveriges nöjdaste privat- och företagskunder enligt Svenskt Kvalitetsindex senaste mätning. Det är bankernas lokalförankring i kombination med deras personliga service som får dem att sticka ut, något som särskilt stämmer in på Roslagens Sparbank.

Sedan 1859 har kärnan i Roslagens Sparbanks verksamhet varit att växa tillsammans med Roslagen och dess invånare. Eva Heidenborg, Privatmarknadschef på Roslagens Sparbank säger att SKIs undersökning är ett kvitto på att deras arbetssätt verkligen uppskattas av kunderna.

– Man blir både stolt och varm. Det visar att vårt arbete; att kombinera tillgänglighet med ett personligt bemötande faktiskt gör skillnad och uppmärksammas av våra kunder.

Oroliga tider ökar trycket på tillgänglig rådgivning
Roslagens Sparbank har idag fyra kontor i Norrtälje, Älmsta, Hallstavik och Rimbo. Johan Persson, Företagsmarknadschef berättar att de ser långsiktigt på sina kundrelationer och strävar därför alltid efter att vara så lättillgängliga som möjligt.

– Exempelvis har vi valt att anpassa våra öppettider på kontoren efter våra kunders önskemål. Vi vill finnas där för våra kunder under hela livet, på deras villkor.

Eva förklarar att i samband med all ny teknik som gör entré på marknaden förväntas man som bankkund klara av alltmer själv. Detta har i sin tur lett till att många banker väljer att stänga ner kontor – men där har Roslagens Sparbank valt att gå åt andra hållet.

– I takt med digitaliseringen blir bedrägerier allt vanligare och vi ser att många av våra kunder behöver mer stöd i dessa tider, särskilt äldre. Därför väljer vi att satsa på det personliga mötet ännu mer och har avsatta tider för våra kunder där vi utbildar i internetsäkerhet och ny teknik, säger Eva.

I kombination med detta har även omvärlden varit skakig; räntorna har varit höga och matpriserna har gått upp. Det har lett till att bankens personliga rådgivning blivit allt viktigare, oavsett om den sker via telefon, digitalt eller fysiskt.

– Vi har märkt att behovet av att träffa och prata med någon som är kunnig inom området, oavsett om det gäller privat- eller företagskunder, har ökat och då har vi funnits där, säger Johan.

Behov av rådgivning? Boka ett möte med Roslagens Sparbank

All expertis under ett tak
Att vara en personligare bank är ett led i att vara mer tillgänglig men högkvalitativ rådgivning är minst lika viktigt. Eftersom Roslagens Sparbank bara är verksam i Roslagen så finns alla medarbetare och all kompetens lokalt, vilket bidrar till att deras rådgivning inte bara är personlig, utan även lokalförankrad.

– Som kund hos oss kan man känna sig trygg i att alla rådgivare man träffar är en del av Roslagen. På så sätt har vi en unik lokalkännedom, vilket är en enorm trygghet för både våra privat- och företagskunder, avslutar Johan.

Privat - produkter och tjänster för en bättre privatekonomi | Roslagens Sparbank

Om Roslagens Sparbank

– Grundad: 1859
– Kontor: Norrtälje, Älmsta, Hallstavik och Rimbo
– För vem: Både privatpersoner och företag
– Ägarform: Sparbank utan aktieägare – delar av vinsten går tillbaka till samhället där vi verkar.
– Kärna: Personlig rådgivning, lokal förankring och engagemang i det lokala samhället
– Telefon: 0176-770 00
– Webb: www.roslagenssparbank.se
– Boka möte: Boka möte | Roslagens Sparbank