En av Sveriges mest populära godisbitar, Hallonlakritsskallen från BUBS Godis, har förvandlats till en glass. Den nya produkten, som har fått det passande namnet Glass-skallen, är framtagen i samarbete mellan Hemglass och BUBS Godis. Lansering av Glass-skallen sker lagom till sommaren i Hemglass sortiment.
Hallonlakritsskallen från BUBS Godis lanserades på den svenska marknaden under 2001. Sedan dess har den varit en storsäljare, framför allt som lösviktsgodis. Formen samt den skarpa kontrasten i såväl färger som smak har gjort Hallonlakritsskallen till en av Sveriges mest älskade och populära godisbitar.
Sötsalt glass i skallform
Den nya Glass-skallen från Hemglass och BUBS Godis har precis som originalet formen av en skalle med smak av hallon och saltlakrits. Glass-skallen kommer att finnas i Hemglassbilarna från juni. Produkten kan även köpas på hemglass.se för leverans direkt i glassbilen.
– Vi är väldigt stolta och glada att få presentera Glass-skallen tillsammans med Bubs Godis. Vi har jobbat länge för att få fram den perfekta konsistensen och smaken på glassen till Sveriges mest älskade godis. Nu hoppas vi de kan bli Sveriges mest älskade glass också, säger Anders Granath, chef affärsutveckling, Hemglass Sverige.
Det är inte första gången Hallonlakritsskallen används inom co-branding. För några år sedan lanserade Loka ett bubbelvatten i limited edition, Loka Likes Candy, med smak av Hallonlakritsskallen.
– Samarbetet med Hemglass känns naturligt för oss. Det är ett lekfullt och folkligt varumärke som passar vår personlighet bra. Känslan av att köpa lördagsgodis och att stå vid glassbilen är slående lika, även om det handlar om olika typer av produkter. Det känns spännande att ge sig in glasskategorin med en produkt som har alla möjligheter att bli en ny favorit i glassbilen. För BUBS Godis är det också roligt att ta steget ut från traditionella butiker. Glassbilen är nästan som hemleverans, säger Henrik Elfwing, vd på BUBS Godis.