Årets kanske viktigaste kurs: Så lyckas du med content marketing

Content is king, men för att content marketing ska ge bästa resultat behöver arbetet planeras och utföras på rätt sätt. I november anordnar författaren och marknadsföraren Christer Pettersson kursen ”Content marketing i praktiken!” tillsammans med contentexperten och digitala strategen Pontus Staunstrup.
– Vi benar ut vad content marketing egentligen är – och vilka verktyg du behöver för att lyckas, säger han.

Hur skapar man innehåll som engagerar målgruppen och hur distribuerar man det för att få maximal spridning och effekt? I takt med att marknadsföringstrenden växer ökar även antalet frågetecken kring fenomenet – och det kan vara svårt att hitta svar i det snabba mediebruset.

I mitten av november har du chans att delta i kursen som kommer räta ut alla frågetecken. Kursen i content marketing anordnas av bland annat författaren och föreläsaren Christer Pettersson och vänder sig till dig som vill ha en större kunskap om och djupare förståelse för innehållsmarknadsföring.
– Du kommer att få lära dig hur du får koll på din målgrupp och deras behov, hur du skapar relevant och engagerande innehåll och hur du distribuerar det för att nå dina affärsmål, säger Christer Pettersson.
Vad vill du lära dig om Content marketing? Läs mer om kursen och boka biljetter här

”Gräv guld i dina egna kanaler”
Christer Pettersson har mer än 15 års erfarenhet av bland annat content marketing, digital marknadsföring och e-handel och arbetar idag som marknadschef på Arvato. Han är ett välkänt ansikte i föreläsningssammanhang och utöver kursen ”Content Marketing i praktiken!” är han tillsammans med Jonas Carlström dessutom aktuell med kursen ”Öka trafiken och sälj mer på nätet!”. Kursen beskrivs som en utbildande föreläsning som vänder sig till dig som vill öka din synlighet på Google, förbättra din digitala marknadsföring och påtagligt öka din försäljning på nätet via till exempel Facebook, Messenger och konverterande nyhetsbrev.

Christers erfarenhet av branschen gör hans kunskap ovärderlig i det snabbrörliga medielandskapet och han fortsätter att utbilda branschkollegor och nyfikna även i skriven form. Hans senaste bok ”Gräv guld i dina egna kanaler” utkom förra året. Det är en handbok som beskriver hur du i praktiken kan lyfta dina kanaler och på så sätt sälja mer på nätet – utan att köpa mer reklam.

– Boken fokuserar på ämnen som hjälper dig som har en webbplats eller webbutik att se vilka möjligheter du sitter på för att öka trafik och försäljning, som sökmotoroptimering, content marketing, growth hacking och inbound marketing. Content marketing-djungeln kan ibland kännas snårig med nya termer och begrepp, men målsättningen med mina böcker, föreläsningar och kurser är att de ska vara utformade som olika typer av guider som handfast hjälper dig att förstå hur du bör arbeta med respektive område utifrån dina specifika mål och förutsättningar för att uppnå bästa möjliga resultat.


Vill du lära dig mer om hur du ökar din försäljning på nätet, får mer lojala och engagerade kunder eller skapar ett mer välkänt varumärke? Välkommen till kursen "Content Marketing i praktiken!" som lär dig allt du behöver veta om hur du lyckas med Content Marketing.

Läs mer och säkra din plats här


Om Christer Pettersson

Christer Pettersson har mer än femton års erfarenhet av bland annat e-handel, SEO och content marketing, vilket han är en uppskattad föreläsare inom.

Idag arbetar han som marknadschef på Arvato, en del av det tyska mediehuset Bertelsmann som erbjuder finansiella lösningar för bland annat e-handel.