Releasy söker fler medarbetare i Linköping: ”Kollegorna är det bästa med jobbet!”

Anton Valentiner, 26, jobbade som servitör i Linköping när han tipsades om Releasy. Han sökte tjänsten, fick den – och nu har han varit en del av företaget i sex år.
– Kollegorna är det absolut bästa med Releasy – alla som arbetar här är kommunikativa, omhändertagande och lösningsorienterade. Nu söker vi fler som vill jobba med oss, säger han.

Om du är social och tycker om att hjälpa människor passar du bra på Releasy. Det menar Anton Valentiner, 26. Han kommer från Linköping och jobbade i restaurangbranschen innan han fick upp ögonen för kundservice.
– Det låter konstigt men jag var ganska telefonskygg förr, jag ringde sällan folk utan tyckte bäst om att träffas öga mot öga. Det dröjde dock inte länge innan jag var väldigt bekväm i rollen på Releasy och jag fick snabbt möjligheten att lära mig mer och växa inom bolaget.

”Ser fram emot att gå till jobbet”
Releasy är en av Sveriges ledande aktörer inom outsourcing av kundservice. Det innebär att du hamnar hos Releasy när du ringer till många av Sveriges mest välkända varumärken. De har i dag 1 600 anställda och sex kontor i Sverige samt två i Barcelona. Anton tillhör Linköpingskontoret och fick nys om jobbet via sin bror som själv var anställd där.

– Min bror berättade mycket om rollen, arbetsuppgifterna och inte minst kollegorna, som jag i dag tycker är det absolut bästa med jobbet. Alla är sociala och kommunikativa, jag känner liksom att jag ser fram emot att gå till jobbet för att träffa dem och enligt medarbetarundersökningarna vi gör internt håller majoriteten av de som jobbar här med mig.

Vill du också jobba på en rolig och givande arbetsplats? Se alla lediga tjänster här!

Efter att ha arbetat med kundtjänst hos Releasy i ett halvår fick Anton chansen att ta ett steg upp på karriärtrappan – och han tog den. Han axlade rollen som kvalitetsansvarig i ytterligare sex månader innan han fick en förfrågan om att flytta till Stockholm för att jobba med affärsutveckling. I dag är han tillbaka i Linköping, där han har ett övergripande ansvar för ett helt Business Area, vilket innefattar både personalansvar och måluppfyllnad för cirka 150 stycken medarbetare.

Chans att göra karriär
– Möjligheten att göra karriär på Releasy finns för alla som vill. Man får utbildningar och allt stöd som behövs i den nya rollen, men det finns såklart många som inte känner något behov av att testa andra roller, utan trivs bäst med att hjälpa människor som kundtjänstmedarbetare. Oavsett vilken väg du väljer att ta har du möjlighet att påverka din roll för att hitta ett arbetssätt du trivs med. Människor i alla åldrar jobbar här, allt från de som just gått ut gymnasiet till folk över femtio; åldern känns liksom inte som en faktor på Releasy utan vi umgås lika bra oavsett hur gamla vi är eller vilken karriärväg vi väljer att ta.

Releasy söker nya medarbetare i Linköping
Lediga heltids- och deltidstjänster finns att söka för dig som vill arbeta med kundservice för flera kända, svenska bolag.

– Vi är på en stor tillväxtresa och söker ännu fler positiva, hjälpsamma medarbetare som brinner för service. Just nu jobbar vi mer än någonsin med att göra kulturen ännu bättre och automatisera tidskrävande processer. Vi strävar alltid efter att bli bättre och vi ser fram emot att fortsätta det arbetet tillsammans med våra nya kollegor.

Den bästa kundupplevelsen

Releasy är en av Sveriges ledande aktörer inom kundservice och försäljning. Med över 30 års erfarenhet inom branschen har företaget samlat på sig en solid expertis inom kundservice, vilket möjliggör leverans av den bästa kundupplevelsen för dig och dina kunder.

Releasy grundades i Linköping 1984 men bolaget fick sitt namn 2008 då det köptes ut från Addici AB. Under de senaste åren har de vuxit mycket och finns idag representerade på sex produktionsorter; Barcelona, Borlänge, Borås, Karlskoga, Linköping och Stockholm. Huvudkontoret är placerat i Bergshamra i Stockholm.

Kunder till Releasy är stora, välkända företag inom ett flertal branscher såsom resor, TV & streamingtjänster och telekom. Ett exempel på en av Releasys kunder är Trafikförvaltningen, en upphandling som Releasy tilldelades 2015. Uppdraget innebär att Releasy har ett helhetsansvar för SL Kundtjänst, SL Center, Färdtjänst Kundtjänst samt Waxholmsbolagets kundtjänst och terminaler. Andra uppdragsgivare inkluderar bland andra C More, Telia och Halebop.

Läs mer