Är du arrangör eller sitter med i företagets festkommitté? Då ska du fortsätta läsa!
Äntligen! Tiden på året är här när den årliga julfesten ska planeras. Är du arrangör eller sitter med i företagets festkommitté ska du fortsätta läsa. Här kommer fyra konkreta tips som kommer att få hela företaget att jubla.
- Sätt ett tema för festen. En fest blir alltid roligare och engagemanget högre om det finns ett tema. Här är det endast din fantasi som sätter gränserna. Förslag på uppskattade teman är: ful jultröja, naughty or nice eller kanske gala. Många företag passar på att fira årets framgångar på julfesten och då passar galatemat bra.
- Väl en festlokal som är lättillgänglig. Ofta är kontoret givet för julfesten men om du väljer att vara på annan ort eller i en annan lokal, tänk på att det måste vara bra förbindelser. Bäst är om det är möjligt att ta sig till och från med kollektivtrafik.
- More is more när det gäller dekoration. Är det fest så är det och vankas det julfest så finns det inga anledningar att inte gå all in. Ballonger, girlanger, uppblåsbara tomtar och julgranar. Ett hett tips är att inte snåla med dekoration och upplevelse. En julfest är en tillställning många uppskattar och syftet är ofta att fira något och ha en riktigt trevlig kväll tillsammans. Så med andra ord, snåla inte in på härlig stämning.
- Sista tipset. Blocka dagen efter. Kvitto på en lyckad julfest är när dansgolvet ropar ”En gång till!” och DJ:n sätter på Adolphson & Falks Mer jul ännu en gång. Dessa medarbetare ska premieras och då funkar det inte att ha ett morgonmöte kl. 08:00 dagen efter. Nej, sista tipset från en festspecialist är att avboka alla möten dagen efter julfesten.
God jul önskar vi. Lycka till med årets motivationshöjare och se till att ge alla medarbetare ny energi och många skumtomtar. Och glöm inte att slå sönder en välfylld julpiñata innan ni går hem!
Butterick’s är ett av Sveriges äldsta detaljhandelsföretag. Det startade i november 1903 på Drottninggatan i Stockholm och ungefär tio år senare öppnades en enhet i Göteborg av Wilhelm Aagesen. Sedan dess har företaget stannat inom familjen Aagesen/Olanders, i över 100 år har det familjeägda företaget expanderat och är en del av det svenska folkhemmet med sitt kultförklarade varumärke.